NM – I Optmist

Jag har fått möjligheten tillsammans med fyra andra att åka ner som tränare på Junior Nordiska Mästerskapen 2011 i Optimist som går av stapel i Söndeborg, Danmark. Det kommer vara några träningsdagar innan regattan för att känna på vattnet och lära sig lite om hur förhållanderna är i Sönderborg. Vi från svenska laget har 40 st duktiga seglare som ska göra upp om medaljerna, min uppgift är att hjälpa dem så mycket det går.

Det ska bli kul och intressant att åka som coach på ett mästerskap, jag brukar annars segla själv men jag är säker på att man kan lära sig något även från sidan av banan. Även om jag känner på mig att det kan bli jobbigt att se segling utan att få vara med!

 

One thought on “NM – I Optmist

  1. Jaha vad har hänt efter 22juli.
    Ide torka eller ligger du på sofflocket.
    Nu får du allt sätta lite fart med skrivandet.:)
    F. Mikael

Leave a Reply

